Verdifull Mening har gjennomgått endringer, og har nå et flunkende nytt design og stil med friske, nye farger. Nettstedet vårt har dessuten blitt enklere å navigere på, slik at du kan finne dine favorittspørreundersøkelser og din belønningssaldo uten problemer. Fullt ut mobilvennlig – du kan svare på spørreundersøkelser og oppdaterer profilen din mens du er farten. Mer lønnsomt; begge disse faktorene gjør at det blir raskere og enklere enn før å innløse belønninger.
Nei. Kontoopplysningene dine vil være nøyaktig de samme som før, og medlemskapstatusen din vil heller ikke være endret. Du får tilgang til kontoen din ved å logge inn som vanlig. Du vil bli bedt om å velge et sikkerhetsspørsmål ved første gangs innlogging.
For å logge inn klikker du ganske enkelt på knappen «Logg inn» øverst til høyre på skjermen. Når du har logget inn, klikker du på navnet ditt og nedtrekksmenyen «Konto» for å se alle aspekter av kontoen, inkludert Spørreundesøkelseshistorikk og Belønningshistorikk.
Selvfølgelig! Du finner alle belønningene du tjent til nå, på dashbordet . I kontodelen får du en klarere oversikt over belønningshistorikken og spørreundesøkelseshistorikken din.
Verdifull Mening er et panel for markedsforskning som spesialiserer seg på betalte nettbaserte spørreundersøkelser, og som eies av Dynata, en global leder innen digital panelforskning. Våre medlemmer har alle valgt å bli med i panelet, svare på spørreundersøkelser og tjene poeng som kan byttes mot rabattkuponger fra toppmerker når terskelen på 50 kr. er nådd.
Når du bli medlem av Verdifull Mening, vil du bli invitert til å svare på nettbaserte spørreundersøkelser. Disse spørreundersøkelsene vil bli sendt deg via e-post, eller vil vises på medlems-dashbordet. Når du klikker på koblingen til spørreundersøkelsen i e-posten eller på knappen «Start spørreundersøkelse» på dashbordet, vil du bli sendt til den nettbaserte spørreundersøkelsen hvor du kan fylle ut svarene dine. Disse spørreundersøkelsene betales vanligvis med mellom 3 og 30 kr., selv om vi noen ganger sender deg korte spørreundersøkelser som hjelper oss å bli bedre kjent med deg, og som derfor ikke betales. Disse gjør oss i stand til å fortsette å oppdatere profilen din, slik at vi kan fortsette å sende deg spørreundersøkelser som er relevante for dine spesielle interesser.
Dynata Global UK Limited er en ledende nettbasert feltarbeids- og panelspesialist som eier Verdifull Mening-merket. Dynata samarbeider med anerkjente forskningsbyråer og selskaper om å forstå forbrukere ved å innhente synspunkter fra ekte mennesker som deg i forskningen. Dersom du vil ha mer informasjon om Dynata, se delen om selskapsinformasjon .
Dersom du har spørsmål angående aspekter av tjenesten vår eller har forslag til forbedringer, kan du bruke kontaktskjemaet på nettstedet vårt. For å sikre at forespørselen behandles raskt, fortell oss hva det dreier seg om. Oppgi så mye informasjon som mulig, inkludert relevante opplysninger som f.eks. nummer på spørreundersøkelsen og utløpsdato for rabattkupongen.
Markedsforskere er interessert i dine meninger. Vi hjelper dem ved å gi dem dine synspunkter på spørsmål som er relevante for deres klienters behov via spørreundersøkelser. Derfor tar vi betalt av forskere for å innhente meninger fra de av våre medlemmer som sannsynligvis vil bruke deres produkter og tjenester. Våre medlemmers synspunkter og meninger er selvsagt svært viktige i denne prosessen. Siden markededsforskere er villige til å betale for denne informasjonen, videresender vi en del av betalingen direkte til deg i form av belønningsvaluta!
For å bli med i panelet vårt kan du gå til siden for deltakelse, og fullføre registreringsprosessen. Når du har registrert deg, vil du motta en aktiverings-e-post. Klikk på koblingen i e-posten for å bekrefte registreringen og aktivere kontoen din. Dersom du har registrert deg, men ikke mottatt eller ved en feil slettet aktiverings-e-posten, ta det rolig. Du vil motta en påminnelse om få dager.
Det kan være flere grunner til dette. Kontroller at du har angitt hele e-postadressen i riktig format, at du ikke har registrert deg for panelet med samme e-postadresse tidligere, og at IP-adressen din er for riktig region. Dersom du fortsatt har problemer, kontakt oss .
Sikkerhetssystemet vårt kan blokkere en IP-adresse eller et internettdomene som brukes av mange. Prøv en annen pc, plassering og/eller e-postadresse.
Ja, dette Verdifull Mening-panelet er bare tilgjengelig for personer som er bosatt i Norge.
Vi vil ved behov sende deg en e-post med et kort spørreskjema for å se om du er kvalifisert til å delta i bestemte forskningsprosjekter. Det tar bare noen sekunder å fylle ut disse korte spørreskjemaene. F.eks. kan vi spørre om du har DVD-spiller dersom vi ser etter eieres synspunkter på visse typer DVD-spillere. Vi krediterer ikke Verdifull Mening-kontoen din for disse spørreskjemaene. Du kan imidlertid bli forhåndsutvalgt til å svare på en betalt spørreundersøkelse fordi du fyller ut et slikt spørreskjema.
I henhold til lov må man være 16 år. Vi kan dessverre ikke akseptere medlemmer som er yngre enn dette.
Absolutt! Du kan stole på at vi oppbevarer dine personlige opplysninger sikkert og utilgjengelig for uvedkommende. Informasjonen du gir oss, vil utelukkende bli brukt av Verdifull Mening for forskningsformål. Se våre Personvernretningslinjer , som forklarer hvordan vi behandler din personlige informasjon. Vi baserer vår virksomhet på to verdifulle konsepter: tillit og kvalitet. Vi vil aldri kontakte deg for markedsføringsformål, bare for markedsundersøkelsesformål. All informasjon som videreformidles til tilknyttede markedsforskningsbyråer, er anonym.
Nei, vi tillater bare én konto per person.
Nei, absolutt ikke. Du kan være medlem så lenge du ønsker.
Dersom du vil reaktivere kontoen din på et hvilket som helst tidspunkt etter 365 dager etter deaktivering, kan du kontakte oss. Velg «Spørsmål om registrering» som emne. Vi vil med glede imøtekomme ditt ønske.
Dersom du vil melde deg av, er vi lei oss for det, men du vil finne en kobling for avmelding i alle e-poster du mottar fra oss. Alternativt kan du når som helst melde deg av ved å gå til delen Preferanser i medlemskontoen din, eller ved å kontakte oss direkte.
Du kan se kontosaldo og tilgjengelige poeng når som helst ved å logge på kontoen din. Saldoen vises alltid på dashbordet og på den øverste menyen når du er innlogget.
Dersom du ønsker å foreta endringer i kontoen din, logg på og klikk på navnet ditt og nedtrekksmenyen «Konto» for å foreta de nødvendige endringene.
Kontroller at innloggingsopplysningene er korrekte. Brukernavnet er hele e-postadressen, inkludert domenet. Passordene skiller mellom små og store bokstaver, så sjekk at Caps Lock er slått av.
Dersom du fremdeles ikke kan logge inn, kontroller følgende innstillinger på datamaskinen din:
Dersom du fortsatt har problemer, angi www.verdifullmening.no manuelt i nettleseren istedenfor å følge koblingen i en invitasjon til en spørreundersøkelse.
Når du prøver å logge inn, kan du bruke en lenke tilsendt av oss for å tilbakestille passordet. Klikk på lenken, og følg de enkle instruksene for tilbakestilling av passordet.
Med tanke på datasikkerhet og for å beskytte poengene dine vil du måtte verifisere kontoen din med et gyldig norsk mobilnummer før du kan innløse en belønning.
Når du har oppgitt mobilnummeret ditt sender vi deg en valideringskode som du må angi før du kan foreta innløsning.
Dersom du ikke har mobiltelefon, kan du likevel verifisere kontoen via et fastnummer.
Merk: Dersom du ønsker å innløse mer enn én belønning i løpet av en periode på sju dager, kan du bli bedt om å gjenta mobil verifikasjon for hver transaksjon.
Verifisering via mobil er et ekstra trinn datasikkerhet for å beskytte kontoen din og belønningssaldoen din før du kan innløse en belønning.
Dette gjøres bare med tanke på databeskyttelse – vi vil ikke dele opplysningene dine med tredjeparter eller bruke dem for markedsføringsformål.
Vi vil alltid sende en e-postmelding når en ny spørreundersøkelse eller et nytt profileringsspørreskjema er tilgjengelig. Kontroller at e-postleverandøren din ikke blokkerer e-post fra Verdifull Mening. Du kan også se tilgjengelige spørreundersøkelser på dashbord-siden når du logger inn på kontoen din.
Din sjanse til å bli invitert til en spørreundersøkelse avhenger av en rekke faktorer, f.eks. antall og typer spørreundersøkelser som gjennomfører til ethvert tidspunkt, samt mengden profileringsinformasjon vi har for deg. På den måten kan vi sende deg de mest relevante spørreundersøkelsene. Se våre Vilkår og betingelser for mer informasjon.
Spørreundersøkelsenes lengde varierer, men det tar vanligvis inntil ca. 15–20 minutter å svare. I alle invitasjoner til en spørreundersøkelse sendt via e-post er det informasjon om hvor lang tid det vil ta å svare, samt om svarfrist.
Dersom du ikke får tilgang til spørreundersøkelsen vår, prøv følgende:
Vi anbefaler at du bruker den nyeste versjonen av populære nettlesere som f.eks. Internet Explorer, Chrome og Firefox, da noen av spørreundersøkelsene muligens ikke kan åpnes i eldre nettlesere.
Dessverre kan du ikke redigere et allerede innsendt svar i en spørreundersøkelse. Dette er for å beskytte integriteten og nøyaktigheten til dataene vi innhenter.
Vi stiller spørsmål om kjønn, alder og plassering i begynnelsen av hver spørreundersøkelse – fordi vi ser etter ulike typer respondenter. Av en rekke årsaker (basert på svarene på de første spørsmålene; demografiske kriterier og/eller forbrukervaner) kan det være at du ikke er kvalifisert til å svare på en spørreundersøkelse. Vi lager spørsmål som kan diskvalifisere våre paneldeltakere fra spørreundersøkelsen helt fra starten.
Du kan også bli forhindret fra å svare på en spørreundersøkelse fordi vi har nådd ønsket antall respondenter. Systemet lukker spørreundersøkelsen automatisk når ønsket antall respondenter er nådd.
Vi anbefaler at du holder profilen din oppdatert, da dette vil øke sjansene for å bli invitert til spørreundersøkelser som passer for deg.
Vi vil ikke videreformidle noe av informasjonen du har gitt oss i ufullførte spørreundersøkelser til våre klienter.
De fleste av spørreundersøkelsene er åpne i noen få dager. Noen spørreundersøkelser er imidlertid mer populære enn andre, og lukkes raskt dersom kvoten nås raskere enn oppgitt svarfrist.
Vi ønsker alltid å begrense antall paneldeltakere vi inviterer, slik at deltakerne vi faktisk inviterer, får en god sjanse til å svare på spørreundersøkelsen.
For å innløse en belønning må du logge inn på Verdifull Mening-kontoen din. Dersom saldoen er 50 kr. eller mer kan du innløse en belønning.
For å se en liste med alle belønningsalternativene kan du gå til vår side med belønninger .
Av datasikkerhetshensyn vil du måtte verifisere kontoen din med et gyldig norsk telefonnummer for å kunne innløse en belønning. Du kan ikke registrere samme telefonnummer for flere kontoer. Dette sikrer din sikkerhet og hindrer ulovlig aktivitet på kontoen din.
Når du har oppgitt mobilnummeret ditt sender vi deg en valideringskode som du må angi før du kan foreta innløsning. Dette trinnet gir ekstra datasikkerhet for å beskytte kontoen din og belønningssaldoen din. Vi vil ikke dele opplysningene dine med tredjeparter eller bruke dem for markedsføringsformål.
Dersom du ikke har mobiltelefon, kan du likevel verifisere kontoen via et fastnummer.
Merk: Dersom du ønsker å innløse mer enn én belønning i løpet av en periode på sju dager, kan du bli bedt om å gjenta mobil verifikasjon for hver transaksjon.
Dessverre kan vi ikke kansellere elektroniske rabattkuponger, da disse sendes til deg via e-post så snart du ber om dem og belønningsbeløpet trekkes fra kontoen din.
Generelt belønnes du i form av poeng på Verdifull Mening-kontoen din for hver spørreundersøkelse du svarer på.
Belønningene fungerer slik:
Dersom vi kommer frem til at en respondent er ikke ærlig og f.eks. gir meningsløse svar eller forsøker å svare flere ganger på samme spørreundersøkelse, kan vi ikke belønne ham/henne. Dette skjer svært sjelden, og brukes bare som et middel til å hindre at noen få uærlige personer ødelegger mulighetene for alle andre.
Når du har svart på en spørreundersøkelse, vil kontoen din bli kreditert automatisk. Unntak er komplekse spørreundersøkelser som f.eks. dagbokstudier og fokusgrupper, der det kan ta opptil seks uker.
Merker tildeles medlemmer som aktiverer kontoen sin, fortsetter å svare på spørreundersøkelser jevnlig, fyller ut spørreundersøkelsesprofilen sin og innløser belønninger.
Det er fem nivåer: bronse for nybegynnere, sølv, gull, platinum og diamant (høyeste nivå).
På hvert nivå tildeles merker for aktiviteten din.
Medlemskapsnivåene er relatert til aspekter av medlemskapet ditt, med fokus på aktiviteter som f.eks. det å svare på spørreundersøkelser og innløse belønninger.
Hvordan når jeg neste nivå?Du når neste nivå ved å låse opp alle tilgjengelige merker på nåværende nivå. Dersom du f.eks. er bronsemedlem, må du låse opp alle tilgjengelige merker for bronsemedlemskap for å komme til neste nivå og bli sølvmedlem.
Du kan også få merker for ulike nivåer over ditt eget nivå. Dersom du f.eks. har fylt ut hele spørreundersøkelsesprofilen din, vil du få et platinum-merke for denne delen – men du kan ikke nå diamantnivå før du har fått alle merker i Platinum.
Hva er et bronsemedlem?Bronsemedlemmer er i oppstartsfasen. For å oppnå bronsestatus trenger du bare å registrere deg og aktivere kontoen din.
Hva er et sølvmedlem?Sølv er det første trinnet på stigen.
For å oppnå sølvstatus må medlemmene:
Gullmedlemmer er medlemmer som svarer jevnlig på spørreundersøkelser.
For å oppnå gull må medlemmene:
Platinum-medlemmer er aktive respondenter som nesten har komplettert spørreundersøkelsesprofilen sin.
For å oppnå platinumstatus må medlemmene:
Diamantmedlemmer har nådd øverste nivå. De har en fullstendig spørreundersøkelsesprofil, har svart på 50 spørreundersøkelser (eller flere) og svarer jevnlig på spørreundersøkelser.
For å oppnå diamantstatus må medlemmene:
For å opprettholde merkestatusen må du fortsette å svare på spørreundersøkelser jevnlig – minst én gang i uken. Dersom du ikke svarer jevnlig på spørreundersøkelser, vil merket for påfølgende spørreundersøkelser i én, to, tre eller fire uker gå tapt, og du vil gå ned til nivået under.
Tilsvarende må du holde spørreundersøkelsesprofilen din oppdatert. Noen avsnitt utløper med tiden, f.eks. teknologi, elektronikk, duppedingser og bil. Dersom du ser at profilen har gått ned i prosent etter forrige innlogging, logg inn på nytt og fyll ut alle avsnittene som er mindre enn 100 % fullført.